مخالفان امام زمان (عج) 2
2⃣
? مخالفان مصلح جهان کسانى هستند که خود را در #علوم و #معارف_اسلامی صاحب نظر و اندیشه مىدانند و بر اساس برداشت خود از اسلام، با ایشان به مخالفت برمىخیزند و حتى آن حضرت را مخالف اسلام و قرآن و سیره رسول خدا(صلى الله علیه و آله) معرفى مىکنند و با همین نگرشهاى خود، فتوا به جنگ با او مىدهند و کشتن وصى رسول خدا(صلى الله علیه و آله) را یک عمل عبادى و اسلامى تلقى مىکنند. این افراد که چه بسا فقهایى هم در میان آنها باشد #خوارج زمان امام مهدى (علیه السلام) به حساب مىآیند که جنگ با آنها مشکلتر از جنگ با دشمنان قسم خورده اسلام است.
✴️فضیل گوید: امام صادق(علیه السلام) مىفرماید: وقتى قائم ما قیام کند با انسانهاى جاهلى روبرو مىشود؛ شدیدتر از آنچه پیامبر(صلى الله علیه و آله) با آن روبرو شد. عرض کردم چگونه؟ فرمود: رسول خدا(صلى الله علیه و آله) به سوى مردم آمد در حالى که سنگ و صخره و چوب تراشیده را مىپرستیدند اما قائم ما وقتى نزد مردم مىآید آنها کتاب خدا را بر او تاویل و تفسیر کرده و به وسیله آن علیه او استدلال مىکنند. اما به خدا قسم عدل خود را وارد خانههاى آنان مىکند همانگونه که گرما و سرما وارد آنها مىشود.
♻️ ریشه جنگ #فرقه_های_اسلامی با امام زمان(علیه السلام) از #اختلاف قرائتهاى آنان با قرائت حضرت #ولی_عصر(علیه السلام) سرچشمه مىگیرد. گروههایى که نمىتوانند و یا نمىخواهند بپذیرند که اسلام حقیقى تنها بر قرائت آل محمد(علیهم السلام) استوار است. گویا امام زمان(علیه السلام) بیش از غربىها، با مسلمانان و صاحب نظران و تاویل کنندگان قرآن و طرفدارى آنها درگیرى دارد که عدهاى را هم به دنبال خود مىکشاند. مثلا سیاست آن حضرت بر نابودى دشمنان است و بدون هیچ ملاحظهاى آنها را از میان برمىدارد. اما این سیاست مهدوى که یک ماموریت الهى است با تفکر آنها که قرآن را بر اساس مبانى فکرى غرب تاویل و تفسیر مىکنند سازگار نیست.
❇️فضیل گوید: امام صادق(علیه السلام) مىفرماید:
? وقتى قائم ما قیام کند با انسانهاى جاهلى روبرو مىشود؛ شدیدتر از آنچه پیامبر(صلى الله علیه و آله) با آن روبرو شد. عرض کردم چگونه؟ فرمود: رسول خدا(صلى الله علیه و آله) به سوى مردم آمد در حالى که سنگ و صخره و چوب تراشیده را مىپرستیدند اما قائم ما وقتى نزد مردم مىآید آنها کتاب خدا را بر او تاویل و تفسیر کرده و به وسیله آن علیه او استدلال مىکنند. اما به خدا قسم عدل خود را وارد خانههاى آنان مىکند همانگونه که گرما و سرما وارد آنها مىشود.(2)
? و در حدیث دیگرى فرمود:
سیزده #شهر و #طایفه هستند که قائم ما با آنها مىجنگد و آنها هم با او مىجنگند: اهل #مکه، #مدینه، #شام، #بنی_امیه، #اهل_بصره، اهل #دمیسان «از توابع #هرات»، #کردها، #اعراب، #ضبّه، #غنی، #باهله، #ازد و اهل #ری.(3)
〽️و در حدیث دیگرى فرمود: قائم ما سخنى به شما مىگوید که آن را نمىپذیرید و با او وارد جنگ مىشوید و او هم مىجنگد و شما را به قتل مىرساند.(4)
? هم چنین فرمود:
وقتى قائم قیام مىکند از #ولایت او خارج مىشود کسى که #گمان دارد اهل ولایت اوست.(5)
?پیامبر(صلى الله علیه و آله) فرمود:
?وقتى به معراج رفتم … به بالا نگریستم و نور على و فاطمه، حسن و حسین، على بن الحسین: محمد بن على، جعفربن محمد، موسى بن جعفر، على بن موسى، محمد بن على، على بن محمد و حسن بن على را دیدم و حجة بن الحسن القائم مانند ستاره درخشنده در وسط آنها بود. گفتم: اى پروردگار من! اینها چه کسانى هستند؟ فرمود: اینها پیشوایان مردماند و این که ایستاده است حلال مرا حلال و حرام مرا حرام اعلام مىکند و به وسیله اوست که از دشمنانم #انتقام مىگیرم و او را حتى بخش دوستان من است و اوست که قلبهاى پیروان تو را از ستمکاران، منکران و کافران شفا مىدهد و ولات و عزّا را از قبر خود خارج کرده و به آتش مىکشد. در آن هنگام فتنه مردم به این دو نفر، از فتنه گوساله سامرى شدیدتر است.(6)
? 2- بحارالانوار، ج 52، ص 362.
3- بحارالانوار، ج 52، ص 363.
4- بحارالانوار، ج 52، ص 375.
5- بحارالانوار، ج 52، ص 364.
6- بحارالانوار، ج 52، ص 379.